Az elmúlt néhány hónapban gyakorlatilag minden megváltozott, és úgy tűnik, hogy nem térünk vissza a régi módszerekhez. A COVID-19, és vele együtt a gazdasági lezárás és a közelgő recesszió tartósan megváltoztatja az e-fogyasztók szokásait, de nem mindenki reagál ugyanúgy. Hogyan fognak a változások különböző csoportokban zajlani?

A hosszú távú fejlesztési előrejelzések természetesen magas hibalehetőséggel bírnak. Sok múlik azon, hogy a koronavírus fenyegetés mennyi ideig határozza meg gazdasági helyzetünket. Azonban nem szükséges szakértőnek lenni ahhoz, hogy alkalmazkodjunk a változásokhoz és tanuljunk mások hibáiból.

Hogyan változtatja meg a COVID-19 az e-fogyasztók szokásait – tartalomjegyzék:

  1. A legfiatalabbak a legjobban félnek
  2. A nők aggódnak, de a férfiak vásárolnak kevesebbet
  3. A bevételek változása az e-kereskedelemben

A legfiatalabbak a legjobban félnek

A legfiatalabb korcsoportok nem tapasztaltak problémát a digitális vásárlással, mert közülük sokan nem emlékeznek arra a valóságra, amikor ez még nem volt jelen az életükben. És ennek a csoportnak a viselkedése, a Big Commerce kutatása szerint, fog a legjobban megváltozni.

Az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban végzett felmérés szerint a Millenniumi és Z generáció tagjai közül akár 96% is azt mondja, hogy a jelenlegi helyzet határozottan befolyásolja vásárlási döntéseiket. Valószínűleg ez a legnagyobb globális válság, amellyel felnőtt életükben szembesülnek, ami radikális változtatásokra ösztönzi őket, beleértve elsősorban a kiadások csökkentését.

A gazdagabb élmények, és bizonyára egy stabilabb pénzügyi helyzet lehetővé teszi a Generation X és Boomerek képviselői számára, hogy kicsit kevésbé aggódjanak. A Boomerek 24%-a és az X generáció 34%-a nyilatkozik úgy, hogy nem engedik, hogy a jelenlegi események befolyásolják, mit vásárolnak.

A nők aggódnak, de a férfiak vásárolnak kevesebbet

Az adatok azt is mutatják, hogy a nők, bár aggódnak a válság hatásai miatt, kevésbé változtatják meg a viselkedésüket. A férfiak egyharmada, a nőkkel összehasonlítva, akiknek 25%-a, azt mondja, hogy jelentősen csökkentik a kiadásaikat. Azt is megállapították, hogy a férfiak nagyobb valószínűséggel vásárolnak online, és nagyobb valószínűséggel kerülik a papírboltban való vásárlást.

A bevételek változása az e-kereskedelemben

A hagyományos vásárlás csökkenése a #stayathome kampányokra válaszul már az elejétől nyilvánvaló volt. Azonban voltak előrejelzések, hogy az e-kereskedelem kompenzálni fogja a hagyományos kiskereskedők veszteségeit. Valóban, az Engine által végzett tanulmány azt mutatta, hogy az emberek átlagosan 10-30%-kal többet költenek online, de a tényleges eladások csak bizonyos szektorokban nőttek, például a háztartási cikkeket vagy élelmiszereket árusító boltokban.

A Nielsen adatai szerint a higiéniai termékek és maszkok eladása több mint 300%-kal nőtt, ahogyan a tartós élelmiszerek eladása is. A ShipBob adatai szerint az online élelmiszer- és italértékesítés havi növekedése 18,8%.

A kötelező leállás alatt az emberek is intenzívebben keresnek online szórakozást, amit a digitális előfizetések növekedése is bizonyít, például a Netflixre vagy az Amazonra, nyugati országokban pedig a Hulu-ra vagy a Disney+-ra.

Azonban a többi szektor nem teljesít olyan jól. Nyilvánvaló, hogy a szórakoztatás, vendéglátás és turizmus hátrányos helyzetbe kerül, de a divat és a luxuscikkek sem ússzák meg száraz lábbal a válságot.

A Vogue Business akár 10 milliárd dolláros potenciális veszteséget jósol az utóbbi kategóriának. Ennek részben az az oka, hogy a luxuscikkek nagymértékben függenek az ázsiai piac vásárlóerejétől, ahol – a markáns fellendülés ellenére – a pandémia másfél évvel ezelőtt kezdődött, és a dolgok még mindig nem tértek vissza a normális kerékvágásba. Az online ruházati eladások is csökkennek. Az emberek több pénzt költenek a mindennapi szükségleteikre, más kiadásaikat pedig egy meghatározatlan jövőre halasztják. És vannak arra utaló jelek, hogy – még a korlátozások enyhítése után is – az alacsonyabb árkategóriájú termékek felé fognak nyúlni.

e-kereskedelem következtetések infografika

Olvasson el többet a pandémia idején végzett SEO-ról.

Ha tetszik a tartalmunk, ne felejtsen el csatlakozni a szorgos méhek közösségéhez!

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →