A Pinterest, amely egy évtizeddel ezelőtt debütált a közösségi média színtéren, soha nem szerzett olyan széles közönséget, mint a Facebook vagy az Instagram. De ma – lassan és csendben – bizonyítja, hogy az e-kereskedelmi iparnak nem szabad alábecsülnie a potenciálját. Hogyan használjuk a Pinterestet a marketingben, és hogyan működhetnek a Pinteresten történő értékesítések?

A Pinterest 2019-ben bejelentette, hogy 322 millió havi aktív felhasználója van világszerte. Míg ezeknek közel egyharmada az Egyesült Államokból származik, a külföldi felhasználók száma gyorsan növekszik. 2019-ben körülbelül 51 millióval ugrott meg a szám az Egyesült Államok öt millió felhasználójához képest. Még mindig nem olyan statisztikák, amelyek lenyűgöznék a csúcsjátékosokat, de – a közösségi média világában nem annyira nyilvánvalóan – még mindig növekszik. A Statista Kutatási Osztály szerint 2021-ben a Pinterest a világ 15 legnépszerűbb közösségi hálózata között volt az aktív felhasználók száma alapján.

Értékesítések a Pinteresten – tartalomjegyzék:

  1. Mi a Pinterest?
  2. Ki használja a Pinterestet?
  3. Értékesítések a Pinteresten
  4. Hogyan használjuk a Pinterestet az értékesítés növelésére?
  5. Vásárlás a Pinteresten?

Mi a Pinterest?

Lehetővé teszi, hogy megossza ötleteit és elmentse másokét “későbbre”. Minden ötlet egy “pin”, amely egy képből, egy rövid leírásból és egy forráshoz irányító linkből áll, amely lehet blog, weboldal vagy e-kereskedelmi oldal.

Ki használja a Pinterestet?

Határozottan kedvenc a nők körében, akik főként a legújabb divat-, lakberendezési és főzési trendek információinak böngészésére és “pinelésére” használják. De ahogy az Instagram esetében is, a férfiak száma is egyre növekszik a platformon. 2019-ben a férfiak a új felhasználók 40 százalékát tették ki.

Értékesítések a Pinteresten

Nem titok, hogy a közösségi média jelentősen növelheti a forgalmat az értékesítési weboldalon. De miért – amikor a Facebook, az Instagram, sőt a TikTok és a Snapchat is nagyobb felhasználói bázissal rendelkezik – kellene az e-kereskedelemnek érdeklődnie a Pinterest iránt?

Egyrészt a platform inspirációkereső eszközként hirdeti magát, ami azt jelenti, hogy állítása szerint közvetlen hatással van a vásárlási döntésekre. Másrészt a platformon közzétett tartalom “sokkal, sokkal tovább él”, mint más platformokon. Frissíthető és új közönséget nyerhet még hónapokkal a közzététel után is.

Főleg a Pinterest egyszerűen megkönnyíti a vásárlást, mert úgy működik, mint egy nagyon fejlett keresőmotor. Amikor beírja a “futócipők” kifejezést a keresősávba, a platform olyan szavakat javasol, mint “Nike”, “Női”, “Adidas”, és olyan eredményeket ad, amelyek megfelelnek a kritériumoknak.

pinterest_search_bar

Amikor rákattint egy kiválasztott eredményre, információt jelenít meg a grafika forrásáról és további javaslatokat.

pinterest_shoes

A felhasználó egyrészt végtelenül görgethet a vágyott termék keresésében, egyre pontosabban szűkítve az algoritmus által megadott eredményeket, de másrészt – nagyon gyorsan folytathatja a rendelés végrehajtását, amint a termék a boltban van.

És ez még nem minden. A Pinterest egy nagyon érdekes, de még mindig alábecsült funkciója a vizuális keresés. Ennek a mechanizmusnak köszönhetően lehetséges hasonló termékeket találni, mint amit a képen kiválasztottunk (használhatunk egy meglévőt vagy készíthetünk saját képet). Így nem kulcsszavakat használunk, hanem grafikákat.

A Pinterest nem titkolta, hogy a vizuális keresés célja – a felhasználók életének megkönnyítése mellett – a vállalkozások értékesítésének segítése. Például használhatunk szponzorált pineket, amelyek úgy működnek, mint a Google keresőmotor hirdetései. Ezek – díj ellenében – azokban a helyekben jelennek meg, ahol a legkönnyebben észlelhetők a címzettek számára. Így megjelennek a Hírek és Kategória oldalakon, valamint a célközönség keresési eredményeiben.

Hogyan használjuk a Pinterestet az értékesítés növelésére?

Hatékonyan használhatja a Pinterestet a saját márkája népszerűsítésére, és ezzel közvetve befolyásolhatja az értékesítést. Ehhez azonban gondoskodnia kell a vizuális tartalomról (nemcsak fényképek, hanem videók is), megfelelő hashtagek használatáról a pin leírásokban és releváns kulcsszavak beillesztéséről, hogy a tartalmunk indexelhető legyen.

Ne feledkezzen meg a linkekről sem, amelyek átirányítják a felhasználókat az értékesítési weboldalakra. Ezeknek köszönhetően a felhasználó közvetlenül a pinből egy konkrét termékhez juthat el az e-boltban. Ez lerövidíti a vásárlási folyamatot.

Vásárlás a Pinteresten?

A platform lépései egyértelművé teszik, hogy az e-kereskedelem egy olyan terület, amelyet fejleszteni kíván. Az ünnepi vásárlási szezon előtt (csak az Egyesült Államok piacán) elindították a Pinterest Shop funkciót, amely lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások számára, hogy bemutassák egyedi termékeiket. Ezután automatikusan termékpinekké alakítja a termékeket, ami segíteni hivatott a kisvállalkozásoknak az értékesítés növelésében. Ismerős? Igen, szinte minden közösségi média platform hasonló kezdeményezéseket indított – Facebook (Facebook Shops), Instagram (Instagram Checkouts) és Snapchat (egy partnerség a Shopify-val, hogy az alkalmazáson belüli fizetési lehetőségeket biztosítson az amerikai felhasználóknak) és minden jel arra utal, hogy a közösségi kereskedelem éppen most kezd beindulni.

Laura Green

Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.

View all posts →