A skálázhatóság lehetőséget jelent az üzleti növekedésre. Különösen fontos, amikor egy vállalat úgy dönt, hogy határokon átnyúló kereskedelembe kezd, ami új piacokhoz és új fogyasztókhoz nyitja meg az utat. Mit érdemes tudni a skálázhatóságról az üzletben és annak hatásáról az országon kívüli értékesítésre?
Skálázhatóság az üzletben – tartalomjegyzék:
- Skálázhatóság az üzletben
- Működési tőkeáttétel
- Mi határozza meg a skálázhatóságot?
- Skálázhatóság vs. határokon átnyúló kereskedelem
Skálázhatóság az üzletben
A skálázhatóság egy rendszer további bővítésének vagy miniaturizálásának képessége. A kifejezést eredetileg számítógépes programok leírására használták, de ma már széles körben használják az üzleti világban is. A sikerhez egy vállalatnak képesnek kell lennie szabadon növekedni sok szinten.
Általában a skálázás azt jelenti, hogy egy vállalatot úgy készítenek fel, hogy támogassa a zökkenőmentes és dinamikus növekedést akadályok nélkül. Itt a megfelelő emberi vagy rendszerforrások kiválasztása, valamint a megfelelő vállalati folyamatok kidolgozása és végrehajtása a lényeg.
A vállalat skálázása azt jelenti, hogy a cég értékesítési bevételét növeljük anélkül, hogy a alapvető működési költségeket, főként a fix költségeket növelnénk. Minden erőfeszítést meg kell tenni annak érdekében, hogy a marketing tevékenységekhez hasonló befektetések tényleges nyereségre váljanak. Ne feledje, hogy a vállalatnak a lehető legmagasabb minőségben kell tudnia kiszolgálni az új ügyfeleket.
A skálázás nem mindig igényel új alkalmazottak felvételét vagy kiadások növelését. A skálázás általában új termékek vagy szolgáltatások bevezetését jelenti, amelyek érdeklődést generálnak a vásárlók körében. A folyamatok automatizálása is számos előnnyel jár.
Működési tőkeáttétel
A skálázhatóság leírásakor a működési tőkeáttétel fogalmát használják. Ez egy olyan hatás, amely a működési nyereség változásait tükrözi, amelyet egy másik, általában nagyobb értékesítési volumen okoz. Röviden, a nyereség növekedni fog, ahogy a bevételek növekednek.
A működési tőkeáttétel ereje attól függ, hogy mi a fix és változó költségek szerkezete. A fix költségek hasonló szinten maradnak az értékesítési volumen függetlenül. A változó költségek viszont közvetlenül kapcsolódnak az áruk vagy szolgáltatások értékesítéséből származó bevételhez.
A bevételek növekedése változó költségek növekedését vonja maga után. Minél nagyobb a fix költségek aránya az összköltségszerkezetben, annál nagyobb a működési tőkeáttétel ereje. Amint a úgynevezett fedezeti pont (a bevételek elegendőek a fix és változó költségek fedezésére) meghaladja, a nyereség nagyon gyorsan növekedni kezd.

Mi határozza meg a skálázhatóságot?
A skálázhatóságot az üzletben különböző változók befolyásolják, mind belső, mind külső. Az első belső tényező a vállalat fejlesztési stratégiája, amelyet a vezetők választottak. Az önfinanszírozott vállalkozások lassabban fejlődnek, mint azok, amelyeket külső befektetők finanszíroznak.
Azt is figyelembe kell venni, hogy milyen iparágban működik. Az Ön által használt eszközök is fontosak, pl. az új technológiák sokkal több lehetőséget kínálnak. A vállalat skálázása nagy lehetőség, de sok változást is magával hozhat a cégben.
A külső tényezők a célpiac méretéhez kapcsolódnak – a kis, feltörekvő piacokon működő vállalatoknak jó esélyük van a gyors növekedésre. A verseny is fontos – amikor az magas szinten van, arra kell ösztönöznie a vállalatot, hogy olyan intézkedéseket tegyen, amelyek megkülönböztetik más, hasonló profillal rendelkező vállalatoktól.
Skálázhatóság vs. határokon átnyúló kereskedelem
Egyre több vállalkozó dönt úgy, hogy vállalkozását határokon átnyúlóan bővíti. Ez kiváló lehetőség a nyereség növelésére új ügyfelek elérésével. Az Ön vállalkozásának nemcsak a szervezet szempontjából kell skálázhatónak lennie, hanem az ügyfelek szempontjából is. Amikor új piacokra lép, az online boltja sokkal több felhasználót kap, így fejlesztéseket vagy új funkciókat igényel. Ebben az esetben a rendszer optimális skálázhatósága elengedhetetlen.
A rendszer vagy alkalmazás skálázhatósága a webhely képessége a növekvő kereslet kezelésére és növekedésére. Az ilyen platform könnyen alkalmazkodik a változó fogyasztói igényekhez. Hatékonynak kell lennie még a magasabb működési követelmények mellett is. A webhelynek fel kell készülnie a megnövekedett adatfeldolgozásra.
Hogyan növelheti a rendszer skálázhatóságát? Kérdezze meg magától, hogy mit szeretne konkrétan elérni. A következő lépés általában egy audit. A szakemberek ellenőrzik, hogy milyen hibák lassítják a webhelyet, és milyen egyéb elemek akadályozzák a platform fejlődését.
Miután a forráskódban lévő hibákat kijavították, az online bolt képes jelentősen több felhasználót fogadni, akik más piacokról érkeznek. A teljesítmény javítása nagymértékben befolyásolja a megvalósított nyereséget.
Olvassa el ezt is:Mi az e-kereskedelmi stratégia?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.