A nemzetközi piaci belépési stratégia nagyon fontos, amikor a cég tervezi, hogy meghódít egy külföldi piacot. A nemzetközi terjeszkedés megfelelő előkészítést igényel. A verseny elemzését el kell végezni. Olvasd el a szöveget, hogy megtudd, mire kell még figyelned a nemzetközi piacokra való belépés előtt.
A nemzetközi piaci belépési stratégia – tartalomjegyzék:
- A nemzetközi piaci belépési stratégia
- A stratégia kulcs a sikerhez
- A nemzetközi értékesítést befolyásoló tényezők
- Nemzetközi hódítás – mi még fontos?
- A nemzetközi piaci belépési stratégia – Összefoglalás
A nemzetközi piaci belépési stratégia
A Statista jelentés szerint a globális kiskereskedelmi értékesítés az interneten körülbelül 4 milliárd amerikai dollárra nőtt, és továbbra is növekszik. A nemzetközi terjeszkedés lehetőséget ad a márka népszerűsítésére és a nyereség növelésére. Ezért egyre több cég dönt úgy, hogy meghódítja a nemzetközi piacokat.
A kutatás azt mutatja, hogy az ausztrál ügyfelek 63%-a és a kanadai és orosz ügyfelek 54%-a dönt úgy, hogy külföldön vásárol. Érdekes módon az ázsiai ügyfelek is egyformán lelkesednek a nemzetközi online boltokból való vásárlás iránt. A határokon átnyúló kereskedelmet Dél-Korea (21%), Kína (19%), India és Japán (mindkét ország 15%) lakói használják.
Mielőtt elkezdenéd árulni a termékeidet külföldön, először tervezd meg. A nemzetközi piaci belépési stratégia kulcsfontosságú a siker eléréséhez és a nyereséges üzlet működtetéséhez.
A stratégia kulcs a sikerhez
Mindegyik vállalkozás, amely szeretne jelen lenni a nemzetközi színtéren, hosszú távú cselekvési stratégiával kell rendelkezzen. Fontos döntéseket nem lehet egyik napról a másikra hozni, előzetes előkészítés nélkül – ezeket előre meg kell tervezni, és sok különböző tényező elemzésén alapulva kell meghozni. A nemzetközi online boltok, amelyek párhuzamos piacokon működnek, hatékonyan tudnak működni a nemzetközi piaci belépési stratégiájuknak köszönhetően.
Nincs univerzális módszer a stratégia kidolgozására. Minden cégnek a piac jellemzői és a szervezet sajátosságai alapján kell megterveznie a stratégiáját. Látni kell a sarkokat, rugalmasnak kell lenni, és készen kell állni a változásokra a kezdetektől fogva, hogy alkalmazkodni tudj az új piac igényeihez.
A nemzetközi értékesítést befolyásoló tényezők
A nemzetközi piacokra való belépés előtt a cégnek ellenőriznie kell az összes belső és külső tényezőt, amelyek hatással lehetnek az ilyen tevékenységekre. A külső tényezők közé tartozik a kereslet, a piaci potenciál és az üzleti feltételek. A belső tényezők a stratégia, a rendelkezésre álló erőforrások és a nemzetközi cégekkel való versenyképesség.
Az ügyfeleknek készen kell állniuk arra, hogy termékeket vásároljanak a nemzetközi online boltokból. Az elemzésnek ellenőriznie kell a helyi fogyasztók érdeklődését. Szükségesek a cég által kínált termékek ezen a piacon? A további marketingtevékenységeknek a kutatáson kell alapulniuk. Néhány marketingstratégia magában foglalja az ügyfelekkel való kommunikációt.
Mielőtt úgy döntenél, hogy belépsz a kiválasztott piacra, ellenőrizned kell annak mennyiségét, potenciálját és fejlettségi fokát. Ez kulcsfontosságú, mert könnyebb megjelenni a fejlődő piacokon, ahol más szereplők pozíciója nem olyan erős, mint máshol.
Fontos ellenőrizni, hogy egy adott piac megfelel-e az üzleti tevékenység folytatásának feltételeinek. Mi a technológiai fejlődés szintje az országban? Van elég ügyfél, aki hozzáfér az internethez? Mi a szerverek struktúrája, és biztonságosak-e az online tranzakciókhoz? A külföldi piacra való belépés előtt tudnod kell a válaszokat ezekre a kérdésekre.
Minden cégnek meg kell ragadnia a megfelelő pillanatot, amikor előnyös a nemzetközi értékesítés megkezdése. A cégnek már stabil helyzete kell legyen a helyi piacon, hogy vállalja a kockázatot a külföldi tevékenységek megkezdésére. A cég tulajdonosainak rendelkezniük kell a pénzügyi forrásokkal, amelyeket új külföldi vállalkozásokba fektethetnek.
Minden cégnek figyelembe kell vennie az összes rendelési feldolgozási szakaszt – mely folyamatokat kezelnek a saját erőforrásaik, és melyeket külső entitásokra bíznak, mint például a szállítás, csomag, posta vagy logisztikai cégek.
Egyszerre egyre több hasonló profilú cég lép be a nemzetközi piacra. A verseny elemzése elengedhetetlen a megadott kereskedelmi zóna ellenőrzéséhez. Hány eladó kínálja a termékét, amely már jelen van a piacon? Mik az áraik? Mi a termékeik minősége? Milyen marketingtevékenységeik vannak? Minden részletet alaposan ellenőrizni kell.

Nemzetközi hódítás – mi még fontos?
A külföldi piacokra való belépés előtt a cégnek ellenőriznie kell az összes adó- és jogi rendelkezést, amely az adott országokban érvényes. A legtöbb jogszabály csak helyben alkalmazandó, de amint belépünk a külföldi piacra, be kell tartanunk az összes szabályt.
A nemzetközi piaci belépési stratégia – Összefoglalás
Egyszerűbb a forgalmazás az Európai Unióban. Az EU irányelvei meghatározzák az online tranzakciók szabályait. Ennek megfelelően az EU jogszabályai szerint minden online bolt rendelkeznie kell egy politikával, amelyben világosan elmagyarázzák az ügyfeleknek a visszatérítési politikát. A nem Európai Unióhoz tartozó országok esetében vámkezelés szükséges.
Olvasd el ezt is: Értékesítési előrejelzés – 6 nagyszerű kérdés a piaci lehetőségeid felmérésére
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.