A globalizáció és a modern technológiák fejlődése, amelyek megkönnyítik a tömeggyártást, arra késztette a vállalatokat, hogy a standardizált termékek nagyszabású gyártását a legköltséghatékonyabb megoldások egyikeként tekintsék. Azonban a modern vásárlók egyre inkább értékelik az egyedi termékeket, és hajlandóak még többet fizetni azért, hogy kifejezhessék egyéniségüket. Mi a különbség a termék személyre szabása és a termék testreszabása között? Olvass tovább, hogy többet megtudj.
Termék személyre szabása vs. termék testreszabása – tartalomjegyzék:
Miért személyre szabni?
A technológia fejlődésével és a piaci versennyel a fogyasztók helyzete megerősödött, és jelentősen befolyásolják még a legnagyobb márkák döntéseit is. A tapasztaltabb vásárlók világosan kifejezik elvárásaikat és igényeiket. Ezenkívül a vásárlást új szórakozási formának tekintik.
A piacon tapasztalható magas verseny miatt a vállalatoknak a legvonzóbb termékek kínálatára kell összpontosítaniuk a fogyasztók vonzása érdekében. Manapság az üzleti siker nagymértékben függ a vásárlókkal kialakított tartós kapcsolatoktól. Az egyedi kapcsolatok kialakítása a vásárlókkal és a várakozásaikhoz való differenciált megközelítés erősíti a márkához való kötődésüket és hajlandóságukat többet fizetni egy pozitív vásárlási élményért.
Az egyéni igények megértése és olyan termékek biztosítása, amelyek tökéletesen tükrözik a vásárlók vágyait, lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy kiemelkedjenek versenytársaik közül. A progresszív globalizáció erősen befolyásolja a divatot, formálva a jelenlegi trendeket. Azonban a tömegkultúra fejlődése ellenére a vásárlók továbbra is egyének, akik egyedi módon szeretnének bánni velük.
Termék testreszabása
A fogyasztók egyéni igényeinek kielégítése érdekében a vállalatok a termékeik és szolgáltatásaik testreszabása mellett döntenek. Ez a standardizált áruk tömeggyártásának elhagyását és a személyre szabott marketingre való összpontosítást jelenti, amely az egyedi vásárlónak szóló egyedi ajánlat bemutatásán alapul. Ennek eredményeként képesek megfelelni az egyéni fogyasztói elvárásoknak, egyedi termékeket biztosítva, amelyek tükrözik igényeiket és vágyait.
A testreszabás csábító megoldás a vásárlók számára, akik nem kedvelik a tömeges trendeket vagy a rendkívül standardizált termékeket, amelyeket mindenhol megkapnak. A társadalom nagy része ma folyamatosan keresi a módokat, hogy kitűnjön a tömegből és megmutassa a világnak az igazi énjét. Ezért a ruhák, cipők, háztartási gépek vagy akár alapvető háztartási cikkek testreszabásának víziója, hogy megfeleljen az egyéni preferenciáknak és ízlésnek, egyre vonzóbb lehetőség a magánszemélyek számára.

A testreszabásnak köszönhetően a hétköznapi termékek személyesebb jelleget kapnak, és a vásárlók hajlandóak többet fizetni értük, mint a unalmas termékekért, amelyeket bárki megvásárolhat. A testreszabás így összehasonlítható a méretre szabott varrással. A vásárlók saját egyedi termékeiket hozzák létre, miközben meghatározzák a kulcsfontosságú paramétereket az elvárásaiknak megfelelően. Ennek eredményeként az ilyen termékek nagyobb elégedettséget nyújtanak számukra, és még a tervezési folyamat is szórakoztató számukra.
A testreszabás rendkívül kényelmes a vállalatok számára, mivel már nem kell aggódniuk a vásárlók vágyainak alapos elemzése és a kapcsolódó költségek miatt. A vásárlók maguk felelősek az ötletek megadásáért, és proaktív magatartásukkal részben saját termékeik alkotóivá válnak. A vállalat tehát csak a leadott rendelés feldolgozásáért és kiszállításáért felelős.
Termék személyre szabása
Az egyedi ajánlat létrehozása kicsit másképp néz ki, amikor a márkák a személyre szabás mellett döntenek. Bár a testreszabáshoz hasonlóan ez is fontos aspektusa az egyéni marketingnek, amely erősen a vásárlókkal való szoros kapcsolatok kiépítésére összpontosít, másfajta interakcióra épül a vásárlóval.
A személyre szabás nagyobb elköteleződést igényel a vállalat részéről az egész folyamatban. Ez a módszer a kínálat módosításáról és a vásárlók elvárásainak figyelembevételéről szól, miközben lehetőséget ad nekik, hogy válasszanak a márka által már létrehozott lehetőségek közül.
A vállalat felelős a részletes kutatás elvégzéséért, amely lehetővé teszi számára, hogy többet tudjon meg a különböző fogyasztói igényekről. Ezen információk alapján a márka megfelelően igazítja ajánlatát az azonosított preferenciákhoz. Ehhez az online boltokból kinyert adatokat használják. A vállalatok ezeket az adatokat arra használják, hogy megtudják, mely termékeket keresték vagy nézték meg gyakran a különböző felhasználók.
Az internet értékes eszközzé vált, amely egyszerűsíti a személyre szabási folyamatot. A vállalatok különböző alkalmazásokat, közösségi médiát vagy fórumokat használnak, hogy a vásárlók érdeklődése és korábbi választásai alapján személyre szabott termékeket javasoljanak, amelyek megfelelnek preferenciáiknak.
A népszerű megoldás, amelyet az online boltok használnak, a ajánlórendszer. Miután információt kaptak arról, hogy egy adott vásárló mit nézett meg korábban, a márka hasonló termékeket mutat be, amelyek érdekelhetik őket, és ösztönözheti őket a visszatérő vásárlásra. Hasznos lehet különböző keresési szűrők használata is, amelyek megkönnyítik a tökéletes termék megtalálását.
Termék személyre szabása – összegzés
A személyre szabás és a testreszabás fontosabb, mint valaha a modern vásárlók számára. Bár különböznek az egyéniség népszerűsítésének formájában, segítenek növelni a vásárlók elégedettségét azáltal, hogy testre szabott termékeket biztosítanak számukra. Ugyanakkor a vállalatok, amelyek ilyen módon lépnek kapcsolatba a vásárlókkal, nagyobb egyediségi érzést adnak nekik.
Most megtudtad a különbséget a termék személyre szabása és a termék testreszabása között. Olvasd el ezt is: B2C és B2B e-kereskedelem.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.