A múlt évek kétségtelenül a tartalom és a videó évei voltak. A YouTube havonta több mint 2 milliárd látogatást regisztrál bejelentkezett felhasználóktól. Tehát ez egy hatékony módja az üzletelésnek vagy a potenciális ügyfelek elérésének. De ne áltassuk magunkat – nem érhetjük el mindenkit, ezért a legértelmesebb, ha az erőfeszítéseinket arra összpontosítjuk, hogy elérjük azt a csoportot, amely érdeklődik a bemutatott tartalom iránt. Hogyan célozhatjuk meg a YouTube csatornámat?

YouTube csatorna célzása – tartalomjegyzék:

  1. YouTube csatorna célzása vagy a nézőhöz igazított tartalom
  2. Hogyan határozhatjuk meg a közönségünket?
  3. YouTube célzás a gyakorlatban – hogyan érjük el a kiválasztott nézőket
  4. Remarketing – vagy hogyan vonzhatjuk a nézőket más tartalmainkhoz
  5. Kulcskérdések – YouTube csatorna célzása

YouTube csatorna célzása vagy a nézőhöz igazított tartalom

Nem minden nézőt vonzanak a csatornád témái vagy az, ahogyan azt vezeted. Az olyan tartalmak, mint a tanácsok, elemzések, interjúk vagy rovatok valószínűleg más közönséget vonzanak, mint a skittek, tréfák vagy humoros tartalmak. Különböző tartalmakat fogsz létrehozni, fiataloknak és érettebb közönségnek – bár természetesen vannak kivételek is e szabály alól.

A YouTube célzás egy olyan funkció, amely be van építve a platformba, hogy pontosan meghatározza, hogy nemcsak ki, hanem mikor jelennek meg a linkek és a marketing anyagok a tartalmad vagy a csatornád számára.

Fontosabb, mint a rendelkezésre álló technikai megoldások, egy pontos cselekvési terv – hogy teljes mértékben meghatározd és elérd a létrehozott tartalom iránt érdeklődő csoportot. A gondos tervezés arról, hogy kit és hogyan fogsz elérni, lehetővé teszi, hogy elkerüld a felesleges költségeket, és pontosan célozd meg azt a csoportot, amelynek vonzó ajánlatot tudsz tenni.

Targeting_YouTube_Channel

Hogyan határozhatjuk meg a közönségünket?

A Google által javasolt “Közönségcélzási módszerek” nagyszerű iránymutatást ad arra, hogy mire figyeljünk, amikor tervet készítünk és meghatározzuk a célközönségünket. A YouTube tulajdonosa azt javasolja, hogy vegyük figyelembe a következőket:

  • demográfiai adatok – azaz életkor, nem, a család jövedelme, akiket el szeretnél érni, vagy a gyerekek, akikkel rendelkezel. A portál felhasználóira vonatkozó részletes adatok figyelembevételével (például a közös jellemzők – birtokolt ingatlan, lakóhely, szakmai vagy oktatási tevékenység figyelembevételével) jobb lehetőséget biztosít az optimális csoport kiválasztására,
  • érdeklődés – ez az egyik legfontosabb elem, amely a tartalom fontosságába, valamint a hirdetett szolgáltatásokba vagy termékekbe is átfordul. A YouTube rendelkezik eszközökkel, amelyek segítségével keresheted és célozhatod azokat a közönségeket, akik érdeklődnek a hasonló témák iránt (még a YouTube platformon kívül is).
  • élethelyzetek – egyes anyagok (pl. költözésről, új munka kereséséről vagy lakásfelújításról) olyan embereket vonzanak, akik egy adott helyzetben vannak – éppen most. Tehát ha ilyen típusú tartalmat készítesz, vagy olyan termékeket népszerűsítesz, amelyeknek egy adott időpontban hasznos lehet, érdemes ezeket a kérdéseket figyelembe venni a marketing kampányod előkészítésekor,
  • megtekintett tartalom – nagyon valószínű, hogy egy felhasználó, aki már megnézett hasonló videókat a YouTube platformon, szeretné látni, hogy mit kínálsz még,
  • remarketing – azaz elérni azokat a nézőket, akik már valamilyen interakciót folytattak a csatornáddal vagy a platformon kívül létrehozott tartalmaddal – különösen, ha Google fiókot használsz, lehetőség lesz a látogatók átirányítására a YouTube-ra.

YouTube célzás a gyakorlatban – hogyan érjük el a kiválasztott nézőket

Ha már tudod, hogy kit szeretnél elérni a tartalmaddal, lehetőséged van teljes mértékben kihasználni a platform által kínált potenciált. A YouTube lehetővé teszi, hogy eldöntsd, hol szeretnéd, hogy a hirdetéseid megjelenjenek, hogy ösztönözd az embereket a videód vagy profilod meglátogatására. Kiválaszthatod, hogy mely csatornákon, blogokon, alkalmazásokban vagy weboldalakon jelenjenek meg a hirdetéseid.

A YouTube-on való marketing lehetővé teszi, hogy a tartalmadat egy népszerű weboldal vagy blog főoldalán hirdesd – nemcsak a platformon található videókban. A lehetőségek közé tartoznak más YouTube csatornák, videók, a weboldalad a Google Ads-ben, és még mobilalkalmazások is.

Azonban a marketing tevékenységek személyre szabásának lehetőségei itt nem érnek véget. A Google lehetővé teszi, hogy a hirdetéseidet szigorúan azokra a nézőkre célozd, akik érdeklődnek egy adott téma iránt. A “Téma célzás” nevű opció lehetővé teszi, hogy a hirdetéseidet csak olyan weboldalakon és csatornákon jelenítsd meg, amelyek egy adott témának szenteltek – mint például a tőzsde, kriptovaluták, autóipar vagy főzés.

Ez bizonyos mértékig összefügg a kulcsszavakra való fókuszálással, akár a videóban, akár a weboldal tartalmában. A kulcsszavak ma is a Google és a YouTube pozicionálásának alapját képezik, és ez bizonyosan egy olyan téma, amelyet érdemes jobban megismerni.

A YouTube célzás a fogyasztó által használt eszköz ismeretét is felhasználhatja – legyen az mobiltelefon, számítógép vagy okos TV, például. Ennek hatása van bizonyos közönségviselkedésekre, azokra az időtartamokra, amelyeket a videó megtekintésére fordíthatnak, és a tartalomra adott várható reakcióikra.

Remarketing – vagy hogyan vonzhatjuk a nézőket más tartalmainkhoz

Az egyik leghatékonyabb funkció, amely segít a hirdetési befektetésed magasabb megtérülésében, a remarketing. Segít megerősíteni a hirdetési üzenetedet azáltal, hogy azokat célozza meg, akik már interakcióba léptek a csatornád tartalmával. Az ilyen akciók sokkal magasabb sikerességi valószínűséget adnak, így költséghatékonyabbak is.

A YouTube csatornád összekapcsolásával a Google Ads fiókoddal könnyen létrehozhatsz remarketing listákat, amelyek lehetővé teszik, hogy konkrét közönségeket célozz meg – például azokat, akik megnéztek bármelyik feltöltött videódat, a kiválasztott tartalmadat, egy általad létrehozott hirdetést, feliratkoztak a csatornádra, meglátogatták a főoldalát, vagy megosztották az egyik videódat. Ők valószínűleg a többi tartalmadat is meg fogják nézni, így ennek a csoportnak a célzása az egyik leggyakrabban használt marketing stratégia.

Olvasd el a “Vállalkozás vezetése a YouTube-on” című sorozatunk előző cikkét itt.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren!

Mira Bodhi

Ismeri a szabadúszó munkának az előnyeit és hátrányait, és mégis a legjobbat hozza ki belőle. Az időgazdálkodás és az önmotiváció a legnagyobb előnyei. Jelenleg digitális nomád, és az egész világot bejárva dolgozik.

View all posts →

The most important questions

  1. Milyen eszközöket használhatsz a csatornád tartalmának célzására?

    Számos lehetőség és funkció áll rendelkezésre a YouTube marketing szekciójában, valamint amikor összekapcsolja csatornáját a Google Ads fiókjával. Például optimalizálhatja közönségét eszköz, demográfiai adatok, érdeklődések szerint, vagy célozhatja meg azokat, akik már megtekintették a tartalmát.

  2. Miért érdemes megismerni a YouTube célközönségét?

    Bár a YouTube a világ legnagyobb videóplatformja, a nézők hatékony eléréséhez szűkítened kell a marketing erőfeszítéseidet azokra, akik valóban érdeklődnek. Ezt pontosan elérheted, ha megfelelően célozod meg magát a tartalmat és a hozzá készített hirdetéseket.