Képzelj el egy helyzetet, amikor a buszon utazva az internetet vagy a közösségi médiát böngészed, és rábukkansz egy érdekes cikkre, amit el szeretnél olvasni, de abban a pillanatban nincs időd rá. Ha nem jelölöd meg valahogy, csekély az esélye, hogy este vissza tudj térni hozzá. A napi teendők rohanásában akár el is felejtheted, hol volt. A probléma megoldása a közösségi könyvjelzőzés, ami egy adott weboldal mentésének folyamata egy közösségi könyvjelző platformra, hogy később újra meglátogathasd. Olvass tovább, hogy többet megtudj.
Közösségi könyvjelzőzés – tartalomjegyzék:
- Mik azok a közösségi könyvjelző oldalak?
- Hogyan használjuk a közösségi könyvjelző oldalakat?
- 8 közösségi könyvjelző oldal, amit ismerned kell
- Összegzés
Mik azok a közösségi könyvjelző oldalak?
A könyvjelzők ötletét a web böngésző funkciójával társíthatod, ahol ez a funkció beépített. Azonban a legnagyobb korlátja, hogy csak egy adott eszközön és azon a böngészőn nyithatod meg őket, amelyben létrehozták őket. A közösségi könyvjelző oldalak lehetővé teszik, hogy bárhonnan és bármilyen eszközön visszatérj a létrehozott könyvjelzőidhez. Mindig magaddal tarthatod a listádat, ráadásul megoszthatod barátaiddal és egy szélesebb közönséggel.
A közösségi könyvjelző oldalak többek, mint egyszerű helyek az interneten talált érdekes weboldalak, bejegyzések vagy képek tárolására. Azáltal, hogy megosztod őket, létrehozod a saját gyűjteményedet, amelyet más internetezők is megtekinthetnek és kommentálhatnak. Ez lehetővé teszi, hogy az emberek egy helyen találjanak hasonló érdeklődésű, inspirációval és gyűjteményekkel rendelkező egyéneket. Ha rábukkansz egy ilyen könyvjelzőre, nem kell magadnak keresgélned az interneten. Minden a kezedbe kerül. Ezért biztonsággal mondhatjuk, hogy ezek úgy működnek, mint egy fejlettebb internetes keresőmotor, mert ha beírsz egy adott kulcsszót, nemcsak egyedi tartalmakat kapsz, hanem az adott keresési kifejezéshez igazított egész gyűjteményeket is.
A felhasználók számára nyújtott előnyök mellett a közösségi könyvjelző oldalak a márkának is hasznot hoznak. Nagyszerű módja a elérés növelésének, a SEO javításának és a márka ismertségének növelésének. Röviden, ez egy nagyszerű tartalom népszerűsítő eszköz, amely növelheti a forgalmat egy adott weboldalra és javíthatja a keresőmotor rangsorolását. A közösségi könyvjelző oldalak használata tehát fontos lépés a minőségi linkek létrehozásához, amelyek segíthetnek a Google keresési eredményeinek csúcsára jutni.
Hogyan használjuk a közösségi könyvjelző oldalakat?
Természetesen használhatod őket privát helyként, ahol tárolhatod az érdekes tartalmakat, amelyekre az interneten vagy a közösségi médiában bukkansz. Azonban a közösségi könyvjelző oldalak olyan eszközök is, amelyeket ügyesen más célokra is felhasználhatsz.
Megoszthatod minden gyűjteményedet más felhasználókkal. Így inspirációs és útmutató mappaként szolgálhat a csapatod számára. Biztosan érdekesebb és érthetőbb módja lesz az információk közvetítésének, mint unalmas irányelvek adása. Itt elhelyezheted érdekes marketingkampányokat vagy mintaprojekteket inspirációként. Így a csapatod időt takarít meg, és könnyen visszatérhet a konkrét tartalomhoz.
A közösségi könyvjelző oldalak fontos információkat is nyújtanak a felhasználókról és a jelenlegi internetes trendekről. Azáltal, hogy megfigyeled, mi a leggyakrabban megosztott ma, azonosíthatod a feltörekvő trendeket, és gyorsabban készíthetsz azokra szabott anyagokat.
8 közösségi könyvjelző oldal, amit ismerned kell
Jelenleg számos közösségi könyvjelző oldal létezik, és mindegyik kicsit eltér egymástól. A legjobb oldal kiválasztásához nézd meg a következő leírásokat:
A Pinterest egy népszerű hálózat, amellyel a legtöbb ember tisztában van. Főként grafikus formában, azaz képek, fotók vagy infografikák megosztására használják. Ha ott létrehozol egy profilt, érdekes tartalmakat menthetsz (rögzíthetsz) tematikus táblákra. Hogyan működik? Tegyük fel, hogy inspirációt keresel egy kis fürdőszoba felújításához, és ezért a Pinteresten keresgélsz. Ha valami felkelti az érdeklődésed, rögzítheted egy adott táblára, így nem maradsz le semmiről, és az egész gyűjtemény egy helyen lesz.
A Pocket ingyenes és fizetős verzióban is elérhető. A Pocket fizetős verziójával megjegyzéseket, kiemeléseket és jegyzeteket adhatsz a olvasott anyagokhoz. Érdekes felülete van, amely lehetővé teszi, hogy ne csak cikkeket ments, hanem azokat a legrégebbitől a legújabbig rendezhesd, és kedvencek listájába is felvehesd. Lehetővé teszi az archíválást és a címkézést is. A főképernyőn hozzáférhetsz a népszerű bejegyzésekhez. A Pocketben mentett cikkek olvashatók, még akkor is, ha azokat törölték az eredeti szerverről. Az oldal érdekes funkciója, hogy megjegyzi a helyedet, és közvetlenül arra a szakaszra visz, ahol az előzőleg olvasott cikket hagytad abba.
Mix
Ez az egyik legnépszerűbb közösségi könyvjelző oldal, amely lehetővé teszi különböző anyagok mentését és megosztását. Lehetővé teszi érdekes fényképek, videók, történetek és cikkek tárolását. A felhasználók saját érdeklődési köreiket is megadhatják, hogy láthassák mások által kínált tartalmakat, amelyek relevánsak ezekhez az érdeklődési körökhöz. Nagymértékben megkönnyíti a hasznos és érdekes információk megszerzését.
Digg
A Digg egy olyan oldal, amely a legérdekesebb információkat különböző témákban a világ minden tájáról nyújtja. Minden elérhető cikket lájkolhatsz, megoszthatsz vagy könyvjelzőzhetsz. A Diggben a tartalom népszerűsége alapján van rendezve, ami lehetővé teszi, hogy megismerd a domináló trendeket.
Slashdot
A Slashdot egy közösségi könyvjelző oldal, amely híreket nyújt különböző tudományos, technológiai és politikai témákban. Az ott elérhető tartalmakat egy szakértői csapat moderálja, ami azt sugallja, hogy ezek legalább előszűrt hírek, és valószínűleg nem találkozol ott álhírekkel.
A Reddit 2005 óta létezik, és kicsit másképp működik, mint a fent említett portálok. Ahogyan az előzőekben, itt is bármilyen tartalmat feltölthetsz, beleértve a linkeket vagy képeket. A különbség az, hogy itt a felhasználók bejegyzéseket nyújtanak be, amelyeket más felhasználók ‘tetszik’ vagy ‘nem tetszik’ alapján szavaznak meg. Természetesen a több tetszik több megosztást jelent, és nagyobb eséllyel érheted el a széles közönséget.
Dribble
A Dribble egy gyönyörű oldal, amely a tervezők számára készült. Ez nemcsak nagyszerű hely az inspiráció keresésére, hanem arra is, hogy bemutasd a terveidet egy szélesebb közönségnek.
Scoop.it
A Scoop.it egyedi jellemzője, hogy a platform együttműködik a vállalatokkal. Ezen kívül egy kiadói hálózat, amely aggregálja a tartalmakat, így nagyszerű hely a saját linkjeid közzétételére és népszerűsítésére. A Scoop.it megfelelő használatával jobb minőségű linkeket szerezhetsz a blogodhoz és nagyszerű láthatóságot.
Összegzés
A fenti lista valószínűleg egy kicsit közelebb hozott az elérhető lehetőségekhez és az egyes oldalak működéséhez. Ezek nemcsak nagyszerű módjai az érdekes anyagok tárolásának, hanem egy promóciós eszköz is, amely nagy potenciállal bír. Még mindig alulértékeltek, de ha megfelelően használják őket, sok előnyt hozhatnak kevés erőfeszítéssel. Válaszd ki a számodra legmegfelelőbb oldalt, és kezdj el dolgozni a márka ismertségének növelésén és a keresőmotorban való jobb pozíció elérésén.
Olvasd el ezt is: Az 5 legjobb videós interjúeszköz.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.
Mira Bodhi
Ismeri a szabadúszó munkának az előnyeit és hátrányait, és mégis a legjobbat hozza ki belőle. Az időgazdálkodás és az önmotiváció a legnagyobb előnyei. Jelenleg digitális nomád, és az egész világot bejárva dolgozik.