5 Bevált Üzleti Modell Startupok Számára

Ma a vállalatok fejlődésének kezdeti szakaszára – a start-upokra – fogunk összpontosítani. Megpróbáljuk kideríteni, hogy melyik üzleti modell működik a legjobban a márkafejlesztés ezen konkrét szakaszában. Ha kíváncsi vagy erre a témára, olvasd el cikkünket, és ismerd meg az öt bevált üzleti modellt a start-upok számára.

Üzleti modellek start-upok számára – tartalomjegyzék:

Mi az üzleti modell?

Először is, definiálnunk kell az üzleti modellt mint egy módot, ahogyan egy szervezet (pl. egy vállalat) létrehozza, szállítja és monetizálja az értékét termékek vagy szolgáltatások révén.

Minden esetben az üzleti modell megköveteli a tevékenységek alkalmazkodását a szervezet jellemzőihez. Például az e-kereskedelmi szektor vállalata más modellt fog alkalmazni, mint a hagyományos üzlet, és a fizikai terméket szállító vállalat másképp fog működni, mint a digitális termékeket kínáló.

A fejlődés szakasza egy adott vállalkozás esetében szintén fontos az üzleti modell kiválasztásához.

5 bevált üzleti modell start-upok számára

  1. Platform
  2. Ma a platformok különösen vonzó üzleti modellnek számítanak – mind a vásárlói igények, mind a rendelkezésre álló eszközök szempontjából.

    A vásárlók értékelik a lehetőséget, hogy döntéseket hozzanak az egy helyen összegyűjtött adatok alapján, aminek köszönhetően nő a tudatosságuk és a választásaik pontossága, időt és pénzt takarítva meg. Másrészt, egy fiatal vállalkozás szempontjából, ha a platform megfelelően van célozva, forgalmat generál – ahogy az iránti érdeklődés nő, úgy nő a közvetített tranzakciók iránti érdeklődés is.

    Előfizetés alapú rendszert is használhat, így minimalizálja a megvalósításhoz szükséges költségeket és időt, és bármilyen technikai problémát a szoftverszolgáltató old meg.

    A népszerű márkák, amelyek ezt az üzleti modellt használják, többek között Amazon, eBay, Airbnb és Vinted.

  3. Freemium
  4. A freemium modell lényege, hogy párhuzamosan két változatban kínál termékeket a vásárlóknak: alap és prémium, az előbbi ingyenesen elérhető, de bizonyos funkciók hiányoznak a prémium verzióból. Ez egy olyan modell, amely arra összpontosít, hogy felkeltse a közönség érdeklődését a termék iránt, közvetlenül felajánlva számukra a termék korlátozott használatát.

    Ebben az esetben nagyon fontos ügyesen egyensúlyozni a termék két változata között – az alapváltozatnak, a korlátozott használhatósága ellenére, elég sikeresnek kell lennie ahhoz, hogy ösztönözze a felhasználót a kibővített verzió kipróbálására. Azonban nem olyan mértékben, hogy a fizetős verzióra való áttérés szükségtelennek tűnjön.

    Spotify és YouTube, többek között, ezt az üzleti modellt használják.

  5. Előfizetés
  6. Ez egy olyan üzleti modell, amelyet mind digitális, mind fizikai termékek szolgáltatói használnak. Lehetővé teszi, hogy ügyfélbázist építsünk, amely rendszeres, időszakos bevételt biztosít.

    Ennek a modellnek a vonzereje a kényelmen alapul, amelyet a fogyasztóknak kínál (pl. friss élelmiszer rendszeres házhoz szállítása), egy alacsonyabb áron (pl. az autó előfizetéses modellben történő biztosítása vs. az autó megvásárlásának ára) vagy hozzáférés a legújabb tartalomhoz (pl. a filmgyártásokhoz és sorozatokhoz való hozzáférést kínáló platformok esetében).

    Spotify, BookBeat és Netflix, például, ezen az üzleti modellen működnek.

  7. DIY
  8. Érdekes üzleti modell a start-upok számára a DIY (csináld magad) is. Érdemes figyelmet fordítani rá a személyre szabott termékek és szolgáltatások iránti növekvő érdeklődés kontextusában, a úgynevezett élménygazdaság keretein belül.

    A vásárló, aki befolyásolja a termék végső formáját, jelentősen megnövekedett elégedettségi szintet mutat. A személyre szabott termékek nemcsak nagyon népszerűek, hanem csökkentik a gyártási költségeket is, és a vásárlók értékesebbnek, így drágábbnak érzékelik őket az árkategóriák szempontjából.

    Egy példa ennek az üzleti modellnek a használatára például a Lilou ékszermárka, amely lehetőséget kínál a vásárlóknak a személyre szabott gravírozásra, vagy az Obag, amely lehetővé teszi a táskák anyagának, formájának és kivitelének testreszabását.

  9. Igény szerinti
  10. Azok a start-upok, amelyek ezt az üzleti modellt használják, megfelelnek a modern vásárlók elvárásainak, akik számára a termék elérhetősége, a lehetőség, hogy a lehető leghamarabb használhassák és a hosszú távú kötelezettségek hiánya fontos.

    Ezért a kommunikációs és elosztási csatornák a figyelem középpontjában állnak azok számára, akik ezt megvalósítani kívánják. Egy rosszul megtervezett felhasználói élmény ezen a területen tönkreteszi az üzleti siker esélyeit.

    A márkák, amelyek erre az üzleti modellre orientálódtak, például Uber és Glovo.

Most olvastad a bevált üzleti modelleket start-upok számára. Olvasd el ezt is: Hogyan népszerűsítsünk egy start-upot? Ötleteink.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

Share
Published by
Andy Nichols

Recent Posts

A 10 legjobb PDF-szerkesztő 2023-ban

A PDF formátumú fájlok minden nap velünk vannak. Ez a univerzális tartalommentési mód garantálja, hogy…

1 hour ago

A 2023-as év 10 legjobb online fordítója

Az internet és a gépi tanulás fejlődése végre háttérbe szorította a hagyományos, terjedelmes, papíralapú nyelvszótárakat.…

3 hours ago

Röntgenkeresés a toborzásban. 4 fontos röntgenkeresési operátor

A röntgenkeresés az egyik sok adatkeresési technika, amelyet a HR osztályok használnak a munkavállalók toborzására.…

5 hours ago

5 program az alkalmazások kódolás nélküli létrehozásához – Digitális termékek készítése és értékesítése #37

Alkalmazások készítésére szolgáló programok kódolás nélkül – ismersz közülük bármelyiket? Ahogy az egyik legutóbbi cikkben…

9 hours ago

Mi a csapatdinamika? 5 jellemzője a csapatdinamikának a munkahelyen

Mi a csapatdinamika? A csapatdinamika tükrözi azt a szervezeti kultúrát és munkakörnyezetet, amelyben a csapat…

11 hours ago

Üzlet működtetése a YouTube-on: YouTube Stúdió

A YouTube platform egyre kevésbé társul alacsony minőségű, amatőr tartalommal, a professzionalizálódás felé halad, és…

13 hours ago