A YouTube platform egyre kevésbé társul alacsony minőségű, amatőr tartalommal, a professzionalizálódás felé halad, és olyan embereket vonz, akik pénzkereseti lehetőségként tekintenek rá. Egy másik eszköz, amely megkönnyíti a videók hozzáadását és kezelését, a marketinget és a nézői kapcsolatokat, az újonnan fejlesztett YouTube Studio. Hogyan lehet ebből hasznot húzni? Milyen funkciókat kínál? Hogyan lehet hatékonyan videót hozzáadni a segítségével?
A YouTube Studio-t elindíthatod a webböngésződből, vagy letölthetsz egy speciális alkalmazást mobil platformokra. A bejelentkezés után megjelenő irányítópult tartalmazza a csatornával kapcsolatos legfontosabb információkat, beleértve a statisztikákat, hasznos ötleteket, híreket és megjegyzéseket. A bal oldalon található egy menü, ahol könnyen megtalálhatod a legpraktikusabb funkciókhoz vezető linkeket, többek között:
A platform leegyszerűsítette a videók csatornára való hozzáadásának módját – ezt közvetlenül a bejelentkezés után látható asztalról teheted meg (a bal felső sarokban – az “Videók feltöltése” ikon vagy a “Létrehozás” gomb, ahonnan élő közvetítést indíthatsz vagy videót adhatsz hozzá).
A következő videód feltöltésének legegyszerűbb módja a húzd és ejtsd módszer, amely lehetővé teszi, hogy közvetlenül az asztalról vagy a számítógéped videó mappájából húzd a videót. Ezt követően megjelennek a videó közzétételével kapcsolatos lehetőségek – mint például cím, leírás, címkék, a videó miniatűrje, és közvetlenül hozzáadhatod egy lejátszási listához is.
A közönség meghatározása is szükséges (különösen annak meghatározása, hogy megfelelő-e kiskorúak számára).
A Tovább gombra kattintva megjelennek a csatornád monetizálási lehetőségei (ha megfelel a minimális követelményeknek).
A videó monetizálásának lehetőségének kiválasztása után a hirdetések elhelyezésével kapcsolatos részletek jelennek meg. A következő képernyőn beállíthatod a végső képernyőket és a lapokat, amelyek megjelennek, amikor a videót bemutatják. Ezután a “láthatóság” szakaszban beállíthatod, hogy szeretnéd-e, hogy mindenki láthassa, nem nyilvános vagy privát legyen.
Azt is eldöntheted, hogy pontosan mikor válik elérhetővé a videó a csatornán – ez különösen hasznos lehet azoknak a készítőknek, akiknek rendszeres közvetítéseik vannak fix időpontban.
A Google tartalomkezelő eszköze megkönnyíti a készítők számára a tartalmuk kezelését – könnyen szegmentálhatod a videóidat népszerűség, interakció, bevétel vagy a megjegyzések száma szerint. Ez lehetővé teszi, hogy elemezd, mely videók hozzák a legjobb eredményeket, és jobban testre szabhatod a tartalmadat a közönséged számára.
Ha rákattintasz egy adott videóra, hozzáférést kapsz a nézőidről szóló részletes statisztikákhoz. A “Tartalom” szakaszban könnyen szerkesztheted a korábban hozzáadott videók beállításait, vagy akár törölheted is őket onnan – de ne feledd, hogy a törölt videók nem állíthatók vissza, ezért gondold meg alaposan, mielőtt ezt megteszed.
A YouTube Studio platform nagyszerű kiegészítője a készítők számára a mobilalkalmazás, amely ugyan korlátozott funkcionalitással bír, de cserébe lehetővé teszi, hogy válaszolj a megjegyzésekre, szerkeszd a videó részleteit és elemezd a statisztikákat a telefonodról vagy táblagépedről.
A YouTube platform készítői olyan eszközt alkottak, amely valóban megkönnyíti a tartalomkészítők munkáját. A rendelkezésre álló beállítások és egy kiterjedt adminisztrációs panel még könnyebbé teszi az üzletvezetést a legnépszerűbb videóplatformon. Érdemes megismerkedni vele, hogy jobban kihasználhasd a platform által kínált lehetőségeket és beállításokat.
Nézd meg korábbi cikkünket a “Vállalkozás indítása a YouTube-on” sorozatban itt.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren!
Ismeri a szabadúszó munkának az előnyeit és hátrányait, és mégis a legjobbat hozza ki belőle. Az időgazdálkodás és az önmotiváció a legnagyobb előnyei. Jelenleg digitális nomád, és az egész világot bejárva dolgozik.
A PDF formátumú fájlok minden nap velünk vannak. Ez a univerzális tartalommentési mód garantálja, hogy…
Az internet és a gépi tanulás fejlődése végre háttérbe szorította a hagyományos, terjedelmes, papíralapú nyelvszótárakat.…
A röntgenkeresés az egyik sok adatkeresési technika, amelyet a HR osztályok használnak a munkavállalók toborzására.…
Ma a vállalatfejlesztés kezdeti szakaszára – a start-upokra – fogunk összpontosítani. Megpróbáljuk kideríteni, melyik üzleti…
Alkalmazások készítésére szolgáló programok kódolás nélkül – ismersz közülük bármelyiket? Ahogy az egyik legutóbbi cikkben…
Mi a csapatdinamika? A csapatdinamika tükrözi azt a szervezeti kultúrát és munkakörnyezetet, amelyben a csapat…